lunes, 3 de noviembre de 2008

"Així com cell qui es veu prop de la mort"

L'autor del poema "Així com cell qui es veu prop de la mort" és Ausiàs March, va néixer probablement a Gandia l'any 1397 en el si d'una família de lletraferits. Les carateterístiques de les seves composicions són l'ús de la llengua doc, l'útilització del català per als seus poemes i l'empleacióde comparacions .L'estructura de les comparacions és determinada per la divisió dels vuit versos de cada cobla. Sovint aquest decasíl·labs amb cençura ( 4+6) són els mes utilitzats per Ausiás .

March també utilitza estramps, senyals i el plantejament de la dicotomia.
El poema d'Ausiàs March parla sobre la mort dins d'un context marítim negatiu i ho podem veure per les paraules que utilitza com per exemple (prop de la mort, maltemps, perillant...)
També podem veure que tota aquesta negativitat que presenta l'autor és provocada per per l'amor, perquè als ùltims versos parla sobre la seva amada i tota l'estona es dirigeix a ella. Ell ens expressa al llarg del poema unes idees de navegació perillosa. Ausiàs utilitza la cobla per fer comaracions i totes les accions verbals són negatives. L'autor en el seu poema fa esplícit el joc d'equivalències i te una resolució negativa. El poeta neix allà on l'enamorat fracassa. El poeta s'edifica sobre la frustació sentimental del jo poètic. El text es divideix en una sola part.
"Així com cell qui es veu prop de la mort" , és una octava de decasíl·labs de rima creucreuada i l'esquema és ABBACDDC és de art major i té una estrofa.

Si comparem el poema d'Ausiàs March amb la poesia trobadoresca trobarem unes diferències i unes similituds. Una similitud seria la utilització de cançones que March les utilitza per al seu poema i també formen part de la poesia trobadoresca. Hi ha moltes diferències perquè Ausiàs March només utilitza un dels gèneres poètics de molts que hi ha. Una altra similitud seria els trobadors que aquest tambè formen part de la poesia trobadoresca i Ausiàs tambè els utilitza i va ser unes de les seves influències.

No hay comentarios: